Co to jest Inbound Marketing?

działanie inbound marketinguJeśli podejmujemy działania, które mają sprawić, że użytkownicy internetu znajdą naszą stronę sami szukając tego co ich interesuje możemy mówić o tym, że prowadzimy Inbound marketing. Jest to połączenie marketingu internetowego realizowane w taki sposób, który ma sprawić, że to klienci będą szukać marki i będzie budować się tym samym lojalność wobec marki. Najważniejsze filary jakie budują Inbound Marketing to: statystyki strony, przywiązanie do marki, konwersja oraz mierzenie efektywności.

Statystyki strony

Ten pierwszy filar to niekiedy również najtrudniejsza do pokonania przeszkoda dla wielu firm. Zazwyczaj nie mamy pojęcia jakie działania podjąć, by udało się zwiększyć liczbę osób, które pojawią się na naszej stronie. Staramy się reklamować w ten sposób co konkurencja. To jednak nie wystarczy. Należy zadbać przede wszystkim o atrakcyjny wygląd strony. Przygotowujmy ciekawe treści na blogu a także świetne portale społecznościowe. Istotną kwestią będzie również wprowadzenie działań SEO, które będą opierać się na nowoczesnym content marketingu.

Przywiązanie do marki

Jeśli uda nam się zwiększyć ilość odwiedzających naszą stronę musimy następnie zadbać o to, by tacy użytkownicy stali się lojalni wobec naszej marki. Aby udało się to osiągnąć należy dostarczyć na stronie wiele ciekawych treści i produktów, które będą przedstawione jako korzystniejsze dla kupującego. W ten sposób osoba, która trafiła na naszą stronę może stać się jej stałym klientem i użytkownikiem, pod warunkiem, że właśnie odbierać ją będzie jako korzystniejszą dla siebie.

Konwersja

Aby udało się przeobrazić klienta, który odwiedza stronę w stałego klienta można mówić o pewnym wyzwaniu. W tym procesie bardzo ważny będzie oczywiście kontakt z firmą, który będzie pierwszym. Chodzi o to, by strona internetowa, bo to ona będzie pierwszym kontaktem zachwyciła klienta. Jej treść oraz projekt musi być przygotowana w sposób staranny. Warto, by precyzyjnie zawierała również Call to Action.

Mierzenie efektywności

mierzenie efektywności markiAby zwiększyć liczbę stałych klientów korzystających z naszych usług powinniśmy dobrze rozpoznać działania jakie w naszej marce mogą być najbardziej efektywne i będą łączyć się z podejmowanymi przez nas usługami. Przez taką wiedzę można przygotować kampanie reklamowe, które będą dawać lepsze wyniki. W ten sposób rzeczywiście można liczyć na to, że uda się zachować taki sam niski koszt podejmowanych działań, przy zachowaniu stałego realizowanego bez przerwy wzrostu sprzedaży, który jest celem każdej firmy.