CO(ntent) przynosi efekt?

content marketingPewnie zastanawiacie się dlaczego Content Marketing w wielu przypadkach jest skuteczniejszy niż reklama. Dzięki niemu można osiągnąć określone korzyści i to ma realne odzwierciedlenie w firmie. W ramach content marketingu można liczyć na to, że stworzy się bazę wiedzy dla swoich klientów, którzy będą mogli sięgać po specjalistyczne porady. Takie ciekawe informacje budzą zainteresowanie poszczególnych klientów i dlatego ma wpływ na działania o konsumenckim charakterze. Można taką informację rozumieć jako pewien intelektualny kapitał, który ma wartość i bezpośrednio przekłada się na życie. Rozpowszechnianie komunikacji marketingowej powoduje pewne konkretne efekty i przyciąga uwagę odbiorców, którzy chętniej subskrybują newsletter, wypełniają formularze biorą udział w konkursach a my budujemy swoją grupę kontaktową.

CO być musi? Najważniejszym elementem całego content marketingu będzie wartościowa informacja. Jest ona punktem wyjścia do tworzenia treści, które będą miały bezpośredni, dobry wpływ na konsumentów. Żeby to się udało wszystkie komunikaty powinny mieć takie cechy jak:

• Wiarygodność

• Rzetelność

• Wartość merytoryczną

• Unikatowość

• Praktyczność

• Ekonomiczność

• Uniwersalność

Content marketing jest określany jako forma rozpoznawania potrzeb jakie ma konkretny konsument i gdy uda się je rozpoznać można zmierzać do ich skutecznego zaspokajania. Wartościowy content może sprawiać, że marka będzie wpływać na wiedzę ludzi, będzie odpowiadać na ich problemy i potrzeby, będą pojawiały się odpowiedzi na istotne pytania. Tym samym marka będzie lepiej rozpoznawalna. Ważnym elementem jest w tym względzie sprawnie prowadzona edukacja i zmiana nawyków w społeczeństwie.

wartościowa treść na stronieOprócz tego jaką jakość ma content marketing istotne jest również to jaka jest jego ilość i jak jest prowadzony. Chodzi o to, by miało to wszystko jak najszerszy zasięg, gdyż w ten sposób dotrze się do największego kręgu odbiorców i będzie się oddziaływać skuteczniej. Prowadząc takie działania trzeba mieć jak największą wiedzę na temat proponowanych usług czy produktów. Klient może bowiem odnosić się do różnych kwestii i docelowo powinniśmy wiedzieć jak mu pomóc jak znaleźć najskuteczniejsze odpowiedzi. Dużą rolę ten rodzaj marketingu odgrywa jeśli chodzi o medyczną i farmaceutyczną branże. Ponad połowa naszego społeczeństwa szuka informacji na temat zdrowia właśnie w sieci. Dlatego odwiedzamy tematyczne fora czy blogi. Przez sprawdzone działania we współpracy z ekspertami i wiadomości przekazywane pacjentom można za pomocą contentu budowąć skuteczniej siłę swojej marki w branży medycznej czy farmaceutycznej.