Jak wypozycjonować e-sklep

pozycjonowanie sklepu internetowegoO tym, jak ważna jest pozycja sklepu internetowego w wyszukiwarce nie trzeba nikogo przekonywać. Poszukujący jakieś rzeczy do kupienia w globalnej sieci, najczęściej wpisuje kilka fraz w Google i zaczyna poszukiwania. Najczęściej przegląda dwie lub trzy strony, a rzadko zagląda dalej. Z tego powodu wysokość ukazywania się naszego sklepu ma tak duże znaczenie. Aby ta pozycja była wysoka musimy zadbać o odpowiednie pozycjonowanie, które jest czynnikiem decydującym przy ustalaniu pozycji w wyszukiwarkach. Warto dodać, że promocja sklepu internetowego jest stosunkowo trudna, ponieważ w takich witrynach najczęściej pojawiają się wyłącznie krótkie opisy produktów, a najwięcej zdjęć. Dla klientów to niewiele, a jeszcze mniej dla wyszukiwarek. Google traktuje taką stronę, jak mało atrakcyjną i umieszcza ją nisko na liście.

Aby to zmienić warto zadbać o kilka rzeczy. Po pierwsze powinniśmy zadbać o przyjazne linki. Polega to na tym, że pozwalamy, aby wpisany w Google adres pozwolił internaucie powrócić do naszej witryny sklepowej. Dodatkowo ważne jest, aby określał także co na naszej stronie się znajduje. Co to oznacza w praktyce. Chodzi o to, a by w adresie naszej strony nie było numerów, które oznaczają kolejne produkty, a znalazły się tam nazwy tych produktów, czyli de facto to co poszukuje nasz internauta. Dla nas są to tak zwane słowa kluczowe, które powodują indeksację w wyszukiwarkach.

Kampania dla e-binesu (Google Adwords)

adwords dla sklepu internetowegoMożemy podać przykład, w którym zajmujemy się sprzedażą tradycyjnych sprzętów do golenia. Kiedy internauta wpisze w wyszukiwarkę słowo „brzytwa” bez problemu może trafić do naszego sklepu. Czyni to dzięki kliknięciu w link sponsorowany, który podrzuca Google. Stanie się tak wówczas, gdy zdecydujemy się na udział w proponowanej przez Google kampanii Google Adwords. Kliknięcie na taki link od razu przenosi do naszego sklepu. Oczywiście takie kliknięcie nas trochę kosztuje. Taka kampania ma sporo zalet. Chodzi między innymi o to, że działa praktycznie od chwili uruchomienia kampanii, jest kierowana do konkretnych, wybranych przez nas użytkowników. Dodatkowo my płacimy już za efekt, czyli wspomniane wyżej kliknięcie. Dobre określenie grupy odbiorców powoduje, że kampania trafia do grupy, którą sami określiliśmy. Łatwa jest także obsługa, ponieważ wystarczy założenie konta na Google. Można na bieżąco sprawdzać także statystki takiej kampanii, a to pozwoli nam planować taką kampanię w przyszłości. Będziemy więc więcej kliknięć i wejść na nasz sklep. Na koniec warto dodać, że od takie reklamy przekroczyły 23 procent całego internetowego rynku reklamy.