Na co zwrócić uwagę, zawierając umowę o pozycjonowanie?

umowa z firmą seoCoraz więcej firm, które zajmują się pozycjonowaniem oferuje usługi, za które płacimy dopiero po uzyskiwaniu efektów pozycjonowania. Wydaje się to doskonałym rozwiązaniem, jednak trzeba dobrze zwrócić na to uwagę. Efekty pojawiają się najczęściej około 3 miesiące od początku pozycjonowania. Firmy takie w umowy wpisują okres do roku jako zabezpieczenie dla siebie. Jeśli po 6 miesiącach nasza strona nadal jest daleko możemy myśleć, że jest ona nieudolna w swojej pracy. Nie możemy jednak zlecać takiej usługi innym, gdyż jeśli tamta nowa firma osiągnie efekt będziemy musieli zapłacić obu tym firmom, gdyż ta pierwsza również będzie mogła powołać się na to, że efekty zostały uzyskane. W takiej sytuacji trzeba więc oczekiwać na to, aż umowa z pierwszą firmą w ogóle wygaśnie. Jeśli firma nie osiągnie efektów nie stracimy więc pieniędzy, ale stracimy bardzo dużo czasu.

Rok to okres, w ramach którego firma mogła by mocno pójść do przodu, a strona byłaby odwiedzana przez setki tysięcy potencjalnych klientów. Warto wiec zatroszczyć się o to, by w umowie pozycjonerskiej określić kary za to, że efekty nie zostały uzyskane. Jeśli chcemy osiągnąć TOP 3 można ustalić dwa poziomy. TOP 7 po 6 miesiącach oraz TOP5 po 9. Wtedy będziemy widzieć, że firma działa, a jeśli nie będzie spełniać oczekiwań będzie zobowiązana do tego, by zapłacić nam odszkodowanie. Wysokość odszkodowania powinna odnosić się do tego jak duże straty możemy ponieść, gdy firma nie wywiąże się ze swojego zadania.

wysoka pozycja w googleMożna również ustalić minimalne progi do osiągnięcia w taki sposób, że będziemy mogli natychmiastowo zrywać umowę i starać się o odszkodowanie. Określając takie progi będziemy mogli chronić się przed amatorami, którzy dopiero rozpoczynają naukę tego trudnego fachu. Najczęściej osoby takie nie chcą podpisywać takich umów. A do tej pory traciły jedynie kilkanaście godzin pracy, gdy umowy nie udało się im zrealizować i nie uzyskali wynagrodzenia. W umowie pozycjonerskiej powinna się również znaleźć informacja o tym w jakim języku wyszukiwani powinny znaleźć się efekty. Google będzie prezentować bowiem wyniki inne dla określonego języka. Przykładowo dla frazy public relations zupełnie inne będą wyniki w przypadku wyszukiwania ogólnoświatowego a inne, gdy będziemy zawężać wyszukiwania tylko i wyłącznie do języka polskiego.